نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3441
-
الف
+

ساخت «سرزمين آبي» محصول مشترک سينماي ايران و اروپا

«سید رضا محقق» تهیه‌کننده ایرانی از آغاز مراحل تولید فلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی «سیدعلی فخر موسوی» خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «سیدرضا محقق» تهیه‌کننده سینمای ایران از آغاز مراحل تولید فلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی «سیدعلی فخر موسوی» که به تازگی جواز تولید دریافت کرده و این روزها مراحل پیش تولید را سپری می‌کند، خبر داد.

به گفته «محقق» این فلم به صورت کامل در داخل ایران فلمبرداری می‌شود و مراحل پس از تولید آن در خارج از کشور انجام خواهد شد.

«سید علی فخر موسوی» پیش از این سابقه ساخت فلم «خاطرت پاییزی» را به صورت مشترک با چک، اوکراین و ایران دارد که در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی حضور یافت و موفق به کسب 11 جایزه بین‌المللی و نشان یادبود قربانیان جنگ سازمان ملل و اتحادیه اروپا شد.

«سیدرضا محقق» نیز پیش از این تهیه‌کنندگی آثاری همچون «او خوب سنگ می‌زند»(بردو)، «ممیرو»، «ایرو»، «برادران سرزمین من» و «نگاهی به آسمان» را بر عهده داشته و موفق به کسب جوایزی از جشنواره‌های بین‌المللی سراسر جهان شده که از آن جمله می‌توان به «جایزه فیپرشی» ، «زردآلوی نقره‌ای بهترین فلم بلند» و جایزه «هیئت داوران کلیسای جهانی» در  سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «فلم زردآلوی طلایی ایروان» و همچنین جایزه «نتپک» در چهارمین جشنواره فلم کشورهای آسیا پاسفیک برای فلم «ممیرو» اشاره کرد.

ایرنا نوشت : «سرزمین آبی» اولین همکاری «سیدعلی فخر موسوی» و «سیدرضا محقق» است که پس از انتخاب بازیگران و عوامل پشت صحنه وارد مرحله تولید می‌شود.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر